Monday, April 7, 2014

tunus işi işleme

Merhabalar sevgili web sitesi ziyaretcilerimiz. Simdiki konumuz tunus işi işleme.


Haftayı tunus işi ile başlamıştım, tunus işi başka örneklerle bitireyim.Daha önce de bahsettiğim gibi benim vazgeçemediğim bir iki örneğim vardır.Modelin sayıları aynıdır ama bu modeli ya farklı renklerle örerim  yada tunus işine dönüştürürüm.(Bu arada tunus işi ismini kullanırken hep zorlanıyorum çünkü bizim oralarda bunun adı hasır örgüdür.Bence bu isimde bu örgüye çok uygun düşer ama ne yapalım, literatüre bizde uyalım.)


Daha önce buradaki postumda  ve burada yer alan yelekleri de aynı şekilde ördüm.Kısaca tarifni tekrar vereyim.


74 tane zincir çekilir.3 sıra ters örgü örüldükten sonra 7 direk kenar lastikler için ayrılacak, 12 direk kollar için 15 direk arka, 16 direk ön için araları 1 arttır 1 direk 1 arttır şeklinde olacak.Kenar arttırmaları 20 delik.Kenarları ise yengeç ayağı (ters yapılan sık iğne) modeli ile yaptım.


 tunus isi isleme 1


 Kullandığım ip Nako Lüks Minnoş Lovely Babay.Şiş numarası 4.Bu şekilde yelek 6-8 ay bebeğe olabilir.


tunus isi isleme 2


 Yeleği kermes için örmüştüm, ilk günden satılması beni sevindirdi.


tunus isi isleme 3


 İkinci yelekte aynı sayılarla örüldü.Yalnız alt kısmı farklı ördüm.Bu şekilde de hoşuma gitti.


tunus isi isleme 4



tunus isi isleme 5



tunus isi isleme 6


İşte bir modelle ördüğüm yeleklerden bir kaçı.İstenirse daha farklı süslemelerle ve iplerle değişik yelekler örülebilir. Herkese hayırlı cumalar ve güzel bir hafta sonu dileklerimle..



Bu yazi hakkinda daha fazla yazi bulabileceginiz onerdigimiz bir site : işlemeli bebek yelekleri

No comments:

Post a Comment